Today: 25 June 2022
redakcja Posted on 20:00

Nowa koncepcja intencji wyszukiwania. Proksymalna lub dystalna intencja wyszukiwania w zależności od odległości użytkownika od żądanej konwersji na stronie internetowej

Intencje wyszukiwania będą tematem prezentacji Thomasa Leonettiego z Apollo Agency podczas CONTFERENCE. Intencja wyszukiwania (lub intencja użytkownika) jest bardzo ważnym terminem w content marketingu. Każdy korzystający z wyszukiwarki i wpisujący zapytania robi to dlatego, że szuka jakiejś informacji lub rozwiązania. Dlatego intencja wyszukiwania jest jednym z głównych elementów tworzenia kampanii contentowej, a nawet na jej podstawie można stworzyć całą strategię. Dzieje się tak, ponieważ znając intencje wyszukiwania można precyzyjnie określić, czego oczekują odbiorcy i jakie treści powinny zostać zawarte w sklepie internetowym, blogu czy innym miejscu, w którym tworzy się content.

Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się względnie proste: jeśli ktoś prowadzi sklep z butami, to jego potencjalni klienci będą szukać w Internecie butów. Jednak w dzisiejszym świecie jest to znacznie bardziej skomplikowane: takie informacje jak wiek, kraj pochodzenia, zainteresowania czy wiele innych decydują o tym, czy ktoś jest potencjalnym klientem. Przede wszystkim należy wiedzieć, że Google również kładzie duży nacisk na jak najlepsze dopasowanie treści do intencji użytkowników.

Za pomocą semantycznych algorytmów, w których ogromną rolę pełni sztuczna inteligencja (uczenie maszynowe, naturalne przetwarzanie języka i wiele innych czynników), wyszukiwarka jest w stanie odpowiednio dobrać odpowiedź na frazy, które wyszukują użytkownicy. Tworząc content należy zdawać sobie z tego sprawę.

Zatem, aby dobrze odczytać działania Google, potrzebny jest dokładny research pozwalający ustalić, jakiego rodzaju zapytania wiążą się z danym tematem. Warto przy takich zdaniach korzystać z narzędzi Content Intelligence (np. CONTADU), umożliwiający szybką i łatwą optymalizację treści.

Ale stworzenie i zoptymalizowanie contentu nie wyczerpuje tematu. Pamiętajmy, że intencje wyszukiwania zmieniają się cały czas. Dlatego należy stale monitorować potrzebny odbiorców, aby jak najlepiej je spełniać oraz zyskać przewagę nad konkurencją. Warto też odświeżać już opublikowane treści, tak, aby ciągle były aktualne i zyskiwały wysokie pozycje w Google.

Więcej o intencji wyszukiwania opowie Thomas Leonetti w swoim wystąpieniu.

Thomas Leonetti, prezenter na CONTFERENCE

Thomas Leonetti

Thomas Leonetti jest związany z SEO i Analytics od 10 lat.

Jest również enologiem i lubi zapach SERP-ów, lubi ich aromaty, ich smaki, aby każdego dnia dostosowywać swoją strategię SEO.

Thomas mieszka w Strasburgu od 20 lat, ale pochodzi z południa Francji, z Nicei!

Po 10 latach pracy na stanowisku dyrektora generalnego agencji Apollo, Thomas pracuje teraz u boku nowej burmistrz Strasburga, Jeanne BARSEGHIAN, jako doradca techniczny.

Dodaj komentarz