Content Marketing – promuj się poprzez wartościowe treści i dowiedz się, jakie plusy ma ten sposób reklamy!
Marketing treści, czyli content marketing jest niezwykle wartościowym i jakościowym sposobem promowania się w internecie. Obecnie odbiorcy przykładają wiele uwagi do formy reklamy i wymagają od reklamodawców, aby ta była na odpowiednim poziomie. W dobie dużej konkurencji i wysokiej świadomości klientów warto stawiać na jakościowe formy promocji, jaką jest właśnie content marketing. Promowanie się przez publikowanie ciekawej i przydatnej treści ma wiele plusów i daje wiele możliwości. Czym zatem jest marketing treści i jak go stosować? Jakie ma plusy? Odpowiedzi wraz z przydatnymi wskazówkami prezentujemy poniżej.
Czym jest marketing treści?
Content marketing to jedna z najpopularniejszych strategii marketingowych, dzięki którym możemy się promować. Opiera się ona na publikowaniu w internecie wartościowych oraz prywatnych treści, które z kolei mają przyciągać do naszej marki nowych klientów. Marketing treści jest wysokojakościowym sposobem promowania własnej marki. Jego celem jest przyciągnięcie do marki osób poprzez oferowanie im przydatnych treści. Mogą mieć one różną formę i być publikowane w różnych miejscach. Osoby, które zechcą zapoznać się z daną treścią, bardzo często sprawdzają również markę lub firmę, która je opublikowała. W ten sposób do naszej marki przyciągamy nowych odbiorców. Marketing treści możliwy jest do przeprowadzenia przez każdą markę w różnym stopniu i w różnej formie (o tym jakie treści i gdzie można publikować poniżej). Content marketing poza przyciąganiem jakościowymi treściami ma działać również długofalowo. Obecnie staje się on coraz popularniejszy ze względu na blokowanie graficznych reklam czy spadek zainteresowania reklamami niskiej jakości. Content marketing może być również podstawową strategią marketingową, jak i jedynie uzupełnieniem, które będziemy stosowali od czasu do czasu, gdy będziemy mieli czas lub środki. Content marketing stosowany jest przez wiele globalnych i uznanych marek na świecie. Również jest on jedną z podstawowych usług agencji marketingowych czy agencji seo, które oferują go swoim klientom.
Jakie plusy ma Content Marketing?
Jeśli zastanawiamy się nad zastosowaniem content marketingu, warto wykonywać go z kilku powodów. Pierwszym plusem jest sama forma reklamy. Publikując jakościowe treści, będziemy postrzegani jako marka profesjonalna, jakościowa oraz rzetelna. Bardzo często publikując teksty, będziemy też postrzegani jako marka opiniotwórcza oraz jako liderzy branży. Sama reklama jest niezwykle pozytywnie odbierana przez klientów, gdyż nie jest nachalna i daje realne zyski czytelnikom czy widzom. Wiele osób korzystając z treści przez nas umieszczonych na dłużej, zapamięta naszą markę i skorzysta z niej przy najbliżej okazji zakupowej. Content marketing pozwala też kreować i utrzymywać pozytywne relacje długotrwale z klientami — często znacznie lepiej niż np. poprzez newsletter marketing, jeśli dodajemy regularnie ciekawe treści.
Samo wykonanie content marketingu nie jest trudne. Jego kształt zależy od tego, jakimi środkami dysponujemy oraz jak bardzo chcemy angażować się w tego typu działania. Możemy więc tworzyć duże ilości treści publikowanych w sieci, które będą reklamowały naszą firmę lub wręcz przeciwnie, tworzyć je samodzielnie i dodawać jedynie w miejscach, gdzie przebywają potencjalni klienci bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Kolejnym plusem tego marketingu jest niezwykle duża elastyczność. Chcąc reklamować się przez publikowanie treści, mamy wiele form i sposobów do wyboru. Dzięki temu możemy zaprezentować takie treści, które są łatwe w przygotowaniu dla nas oraz publikować je w różnych miejscach np. na YT czy na blogu firmowym. Content marketing jest również pacany od strony finansowej. Raz wydając środki na tworzenie contentu, będzie on pracował dla nas jeszcze przez bardzo długi czas — pasywnie, bez naszej ingerencji. W porównaniu do reklamy płatnej, gdzie po zapłaceniu i przejściu jednego klienta na naszą stronę profity reklamy kończą się, content marketing pozwala efektywnie wykorzystywać środki na promocję.
Jak możemy promować się przez marketing treści?
Poprzez marketing treści możemy promować się na różne sposoby. Przed reklamowaniem się w ten sposób, warto poznać wszystkie formy contentu oraz miejsca, gdzie będziemy go publikowali. Wbrew pozorom do wyboru mamy wiele form contentu i nie musimy ograniczać się jedynie do tego tradycyjnego pisanego. Zaliczyć do niego możemy teksty, wpisy blogowe, posty w social mediach, ale też i tutoriale, poradniki, case study czy e-booki. Choć są to podstawowe formy treści, do dyspozycji mamy także wirtualne spacery Google Street View, zdjęcia 360 czy filmiki 360 stopni. Są to interaktywne zdjęcia, prezentacje i filmiki, po których możemy rozglądać się. To bardzo ciekawy i oryginalny sposób na przedstawienia danego wnętrza np. naszego hotelu czy sklepu.
Różnego rodzaju content możemy umieszczać też w różnych miejscach w sieci. Pierwszym takim miejscem jest nasza strona firmowa np. blog czy witryna. W tych miejscach możemy dodawać różne formy contentu bez ograniczeń i dokładnie prezentować poszczególne zagadnienia. Kolejnym miejscem, gdzie możemy dodawać ciekawy content i być po nim odnajdywani to social media. Portale takie jak np. Facebook to miejsce, gdzie możemy regularnie publikować i zdobywać nowych odbiorców. Ciekawym miejscem, gdzie możemy prowadzić np. kanał marki z interaktywnymi materiałami, jest YouTube – druga największa wyszukiwarka internetowa. Kolejnym miejscem, gdzie możemy publikować wartościowy content, jest zewnętrzna strona internetowa. W sieci istnieje wiele portali i serwisów tematycznych, na których możemy wykupywać wpisy sponsorowane. W zamian za opłatą będziemy mogli dodać swój materiał — najczęściej tekstowy na danym portalu oraz opatrzyć go naszym logiem czy podpisem i subtelną reklamą. Content w postaci materiałów np. poradników możemy również tworzyć, wysyłać do użytkowników bezpośrednio np. we wiadomościach e-mail. To dobre rozwiązanie jeśli mamy bazę ich adresów.