Co to jest pozycjonowanie stron w Google i czemu służy?
Widoczność w Internecie w wyszukiwarce typu Google przekłada się na wyższy ruch organiczny, a co za tym idzie, na większe obroty. Te generują większe zyski, co jest podstawą funkcjonowania biznesu internetowego. Czym jest pozycjonowanie?
Dla każdego sklepu internetowego, strony internetowej bardzo ważnym czynnikiem jest wysoki ranking w wyszukiwarce Google. To właśnie przez nią poszukiwane są produkty, usługi czy informacje. Im wyżej w wynikach wyszukiwania pojawi się strona, tym więcej osób ją odwiedzi. Ruch przekłada się na obrót, a ten na zysk. Zwiększanie wysokości pozycji strony odbywa się przez pozycjonowanie strony w Google czy to poszczególnych fraz. Jeśli ktoś poszukuje mechanika samochodowego, wpisuje frazę „mechanik Katowice”. Sama witryna nie musi występować w wynikach na pierwszej stronie, a odnosić się może do szczegółowych słów kluczowych. Dzięki nim uzyskujemy wynik konkretnego zapytania, a nie ogółem wyszukiwania np.: zakładów mechanicznych. Jak wygląda pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie strony on-site
Pierwszym czynnikiem, który wpływa na pozycjonowanie stron internetowych, jest dobra konstrukcja strony. Składa się na nią świetny podział na zakładki, czytelność, odpowiednie meta tytuły i meta opisy. Do tego strona powinna zawierać mapę dojazdu czy kontakt. Odpowiednia budowa plus szybkie się ładowanie strony są mile widziane w analizach Google.
Wysoki ranking strony buduje również poprawna strona mobilna. Znaczna część użytkowników Internetu korzysta z tabletów czy smartfonów do przeglądania witryn. Dobrze zrobiona strona mobilna jest także mile widziana przez analizy Google i pozytywnie wpływa na miejsce rankingowe.
Dodatkowo w pozycjonowaniu on-site na stronie umieszcza się słowa kluczowe. Są to frazy, wyrażenia najbliższe omawianej na stronie profesji. Dla mechanika samochodowego będą to takie słowa jak: mechanik samochodowy, mechanik, mechanik Katowice. Dzięki słowom kluczowym pozycjonujemy stronę. Pozycjonowanie SEO (Search Engine Optimization) powoduje, że wpisywane słowa w wyszukiwarkę Google, nawiązują do słów umieszczonych na stronie. Im większa zbieżność, tym wyższy ranking strony w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie off-site
Na pozycjonowanie Google wpływają również działania zewnętrze. Publikacja artykułów na blogach, w prasie internetowej, kotwiczenie linków do strony zakładu mechanicznego, budują ranking promowanej strony.
Ważnej jest, aby portale, na których zostaną opublikowane treści, były wartościowe. Dotyczy to również tekstów, które także powinny być bezbłędne, merytoryczne i ciekawie napisane. Im bardziej wartościowy portal czy tekst, tym większy ruch zostanie przekierowany na stronę klienta za pomocą linka. Do tego budowana jest wartość linka przez wartość portalu i wygenerowanego ruchu.
Pozycjonowanie off-site to nie tylko budowanie rankingu, ale także reklama sama w sobie. Buduje ona wizerunek marki, sklepu czy usługi. Dzięki poczytnym publikacjom klienci zapoznają się z ofertą w swoim regionie lub w całym kraju.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
Koszty pozycjonowania są mocno zależne od budżetu klienta. Samo pozycjonowanie strony cennik ma ustalony od kilkuset złotych do kilkuset tysięcy złotych. Jeśli doliczymy do tego koszty budowy strony internetowej, to wydatek zwiększa się od 1000 zł do kilkunastu tysięcy złotych. Wszystko zależy od jakości, ilości usług i czasu trwania kampanii. Im bardziej rozbudowana kampania w produkty i czasie, tym jest droższa. Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź pozycjonowanie stron cennik ustalony przez konkretną firmę.
Od czego zależy cena pozycjonowania stron? Przede wszystkim od jakości strony internetowej, jeśli jest budowana. Konstrukcje graficzne, nowe i dobre treści, mobilna strona to wszystko wpływa na cenę usługi. Jeśli mamy stronę internetową to pozycjonowanie strony internetowej zaczynamy od optymalizacji pod kątem treści, szybkości ładowania etc. Potem na cenę pozycjonowania stron www wpływ mają publikacje w Internecie. Im droższe artykuły zamawiamy, im droższe portale do publikacji wybieramy, tym wyższa cena pozycjonowania stron www.
Wszystkie opisane działania to tylko część pozycjonowania stron internetowych. Cały mechanizm jest jeszcze bardziej skomplikowany i trwać może miesiącami. Efekty jednak zwiększą ruch, zyski i zbudują wizerunek marki w Internecie.
One thought on “Co to jest pozycjonowanie stron w Google i czemu służy?”