Today: 5 October 2024
redakcja Posted on 22:53

Budowanie marki online – skuteczny marketing w sieci

W ostatnich latach bardzo dużą uwagę przywiązuje się do pozycjonowania stron internetowych. Tzw. SEO czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (Search Engine Optimization) jest kluczem do zbudowania silnej i rozpoznawalnej marki w sieci. Działania te opierają się o analizę środowiska, branży oraz wykorzystywania na stronach internetowych określonych słów kluczowych.

Pomimo tego, że w XXI wieku mamy do czynienia z masą różnych witryn internetowych – wielu przedsiębiorców wciąż nie ma pojęcia jak skutecznie zdobywać klientów online. Sama obecność w sieci i na social mediach to zdecydowanie za mało. Klienci chcą mieć stały kontakt z marką, otrzymywać różnego rodzaju gratyfikacje za aktywność na profilach marki i korzystać ze specjalnych ofert dla stałych klientów. Bardzo istotne znaczenie ma poziom techniczny strony internetowej, bloga firmowego czy aplikacji mobilnej. Badania pokazują, że najwięcej internautów rezygnuje z zakupów w momencie wystąpienia jakichkolwiek problemów technicznych z płatnością online oraz w przypadku braku jasnej informacji o przewidywanym terminie realizacji zamówienia.

Odbiorcy lubią być jasno poinformowani o swoich prawach i możliwościach. Tworząc serwis internetowy naszego przedsiębiorstwa nie można pominąć obowiązkowych aspektów prawnych. Należy poinformować klientów o wykorzystywaniu przez portal plików Cookie, zapoznać ich z tzw. polityką prywatności oraz uzyskać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Obecność marki w internecie jest szczególnie ważne dla młodych osób, które coraz rzadziej sięgają po gazetę, słuchają radia czy oglądają telewizję. To właśnie dla nich i przyszłych pokoleń biznes wchodzi w sferę online i odchodzi od tradycyjnych metod marketingu.

Jak wprowadzić swoją markę do sieci? Podstawy online marketingu

Internet w XXI wieku to właściwa droga dla młodych przedsiębiorców, którzy właśnie założyli swój biznes i poszukują potencjalnych klientów. Dzięki sieci możliwe jest dotarcie do odbiorców o wiele niższym kosztem niż za pośrednictwem klasycznych mediów (radio, telewizja, prasa). Wszystko dzięki olbrzymiej przestrzeni, która wciąż możliwa jest do zagospodarowania przez wchodzące na rynek przedsiębiorstwa.

Od czego zacząć? Przede wszystkim od strony internetowej, która będzie źródłem ruchu organicznego Twoich treści. Witryna powinna zawierać najważniejsze informacje o Twojej działalności, adres oraz formularz kontaktowy. Warto zadbać o to, aby odpowiedzi na wiadomości klientów przychodziły błyskawicznie – wpłynie to pozytywnie na wizerunek przedsiębiorstwa i budowanie zaufania wśród odbiorców.

Ważny jest także czas ładowania się strony, user experience oraz właściwa konstrukcja adresów url. Warto zadbać o SEO (Search Engine Optimization), które obecnie jest warunkiem koniecznym do efektywnej obecności marki w przestrzeni internetu. Mowa tu o właściwej optymalizacji serwisu marki pod kątem silników wyszukiwarek internetowych takich jak Google. W końcu nie bez przyczyny mówi się, że jeśli czegoś nie można znaleźć w internecie to prawdopodobnie to nie istnieje.

W XXI wieku internet skupia się głównie na dużych portalach społecznościowych i aplikacjach takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. To własnie one są rynkiem z ogromnym potencjałem dla setek różnych przedsiębiorców. Kampanie online marketingowe przeprowadzane corocznie na Facebooku oraz za pośrednictwem Google Ads przynoszą milionowe zyski dla marek na całym świecie. Co najlepsze – nie są to wyniki zarezerwowane jedynie dla dużych przedsiębiorstw. Takie kampanie online mogą przeprowadzić także początkujący przedsiębiorcy, którzy dopiero wchodzą na rynek. W sieci dostępnych jest nawet wiele darmowych poradników jak rozpocząć pierwsze proste promocje marki w sieci. Warto zadbać o przygotowanie strony internetowej przedsiębiorstwa, która będzie przyciągała zarówno przystępną formą pod względem technicznym witryny, ale także konkretną i wartościową treścią.

Warto poświęcić czas na SEO (Search Engine Optimization), które jest obecnie kluczowym elementem powodzenia marki w sieci. Jest to tzw. optymalizacja witryn internetowych pod kątem silników wyszukiwarek. To własnie dzięki SEO strony internetowe pojawiają się w określonej kolejności po wpisaniu zapytania przez np. potencjalnych klientów w wyszukiwarkę Google. Dzięki optymalizacji strony możliwe jest szybkie i skuteczne dotarcie do odbiorców. Ważnym segmentem jest obszar mobile. Badania pokazują, że coraz więcej stron internetowych otwieranych jest w większości na urządzeniach mobilnych. Według specjalistów przyszłość należy do wyszukiwania głosowego i sztucznej inteligencji. Możesz liczyć na ogromne zyski, jeśli uda Ci się przygotować swój biznes na te nadchodzące wyzwania.

Mamy już stronę internetową – i co dalej?

Kolejnym krokiem może być np. założenie konta firmowego na popularnych portalach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram i Twitter oraz utworzenie tam swoich pierwszych kampanii promocyjnych. Dodatkowymi atutami jest posiadanie swojej sprawnie działającej aplikacji mobilnej i wirtualnego doradcy klienta.

Prawidłowo zaprojektowana witryna internetowa marki wpływa pozytywnie na rozwój przedsiębiorstwa. Badania pokazują, że strona internetowa potrafi przynosić bardzo duże dochody dla przedsiębiorstw, które dbają o swoją obecność w sieci. Co rozumiemy pod określeniem „obecność w sieci”? Jeśli czegoś nie można znaleźć w wyszukiwarce Google – prawdopodobnie to nie istnieje.

Pierwszym podstawowym krokiem jest stworzenie strony internetowej i jej optymalizacja pod kątem silników wyszukiwarek (SEO – ang. Search Engine Optimization). Następnie warto pomyśleć o założeniu profili firmowych na social mediach takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Portale te, razem z potężnym narzędziem jakim jest Google Ads, umożliwiają automatyzację kampanii reklamowych i pomagają w przeprowadzeniu skutecznej promocji w sieci. Brzmi trudno, ale w rzeczywistości sprowadza się to do poznania podstawowych praw i mechanizmów marketingu online oraz określenia profilu potencjalnych klientów.

Ostatnim przystankiem na drodze do startu pierwszej kampanii promocyjnej marki/usługi lub konkretnego produktu jest określenie budżetu na marketing i przewidywanego czasu trwania promocji. Resztą zajmą się już wcześniej wspomniane portale – wyświetlać one będą reklamy konkretnym użytkownikom spełniającym określone przez nas kryteria (wiek, płeć, zainteresowania lub np. wykształcenie). Każdego dnia setki tysięcy internautów przemierzają sieć w poszukiwaniu produktów i różnorodnych usług. Rezygnowanie z tego płodnego rynku jest nierozsądne. Marketing online to aktualnie jeden z najistotniejszych elementów promocji każdego biznesu.

Dodaj komentarz