Budowanie marki online – skuteczny marketing w sieci
W ostatnich latach bardzo dużą uwagę przywiązuje się do pozycjonowania stron internetowych. Tzw. SEO czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (Search Engine Optimization) jest kluczem do zbudowania silnej i rozpoznawalnej marki w sieci. Działania te opierają się o analizę środowiska, branży oraz wykorzystywania na stronach internetowych określonych słów kluczowych.
Pomimo tego, że w XXI wieku mamy do czynienia z masą różnych witryn internetowych – wielu przedsiębiorców wciąż nie ma pojęcia jak skutecznie zdobywać klientów online. Sama obecność w sieci i na social mediach to zdecydowanie za mało. Klienci chcą mieć stały kontakt z marką, otrzymywać różnego rodzaju gratyfikacje za aktywność na profilach marki i korzystać ze specjalnych ofert dla stałych klientów. Bardzo istotne znaczenie ma poziom techniczny strony internetowej, bloga firmowego czy aplikacji mobilnej. Badania pokazują, że najwięcej internautów rezygnuje z zakupów w momencie wystąpienia jakichkolwiek problemów technicznych z płatnością online oraz w przypadku braku jasnej informacji o przewidywanym terminie realizacji zamówienia.
Odbiorcy lubią być jasno poinformowani o swoich prawach i możliwościach. Tworząc serwis internetowy naszego przedsiębiorstwa nie można pominąć obowiązkowych aspektów prawnych. Należy poinformować klientów o wykorzystywaniu przez portal plików Cookie, zapoznać ich z tzw. polityką prywatności oraz uzyskać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Obecność marki w internecie jest szczególnie ważne dla młodych osób, które coraz rzadziej sięgają po gazetę, słuchają radia czy oglądają telewizję. To właśnie dla nich i przyszłych pokoleń biznes wchodzi w sferę online i odchodzi od tradycyjnych metod marketingu.